BLOC-1: ORIGEN EUROPEU DE LES C.B. I DIAGNOSTIC INICIAL
Punt de partida:
- És possible que, immersos en la tasca del dia a dia, una part important del professorat no arribe a comprendre la responsabilitat que l'afecta en este temps de canvi i tendisca a defendre’s davant del que podria considerar una proposta de moda. Analitzar l’origen de la proposta i identificar-ne l'abast, arreplegar el clima i les actituds de tot el professorat, pot servir de punt d’arrancada per a concebre un compromís de mínims de cara a la reflexió compartida.
- Per a millorar esta situació de partida, serà necessari entendre la proposta de les competències bàsiques, el seu origen europeu i l'aposta a Espanya i en esta comunitat autònoma.
Objectius:
a) Integrar la posada en marxa de reformes educatives en contextos socials i personals.
b) Valorar la implicació dels moments personals, afectius i organitzatius com a eix del canvi necessari.
c) Reconéixer l’impacte que, fins al moment, ha produït la incorporació de les competències bàsiques per a, més tard, valorar-lo i determinar quins canvis convé mantindre, quins convé modificar i quins altres caldria incorporar-hi.
Activitats:
Activitat-1- qüestionari d'impacte: el qüestionari ha estat envial al vostre correu electrònic.
Activitat-2 anàlisi 3 sessions: link registre d'aula
Material de consulta:
Recurs - 1: Punt de partida. Context Europeu
Recurs - 2: Competències bàsiques: nou perfil educatiu
Recurs - 3: Descripció de les competències_annex-1
Recurs - 4: Descriptos de les competències_projecte Atlàntida-València
Recurs - 5: Contribució de competències per matèries
Recurs - 6: Exemples d'entorns web: Aragó, Ministeri d'Educació, Huelva
Material d'activitats realitzades a la sessió:
Recurs - 7: Presentació sessió-1
Recurs - 8: Presentació sessió-2
Recurs - 9: Tècnica dels sis barrets. Edward de Bono
Recurs - 10: Anàlisi DAFO
Fòrum Bloc 1: dubtes
No sʼha trobat comentaris.