BlLOC-3: DISSENY CURRICULAR DE LA UDI
Punt de partida:
Al realitzar tasques senzilles, dins de l’activitat 2, s’ha pogut intuir quins elements del currículum se seleccionen d’un nivell determinat i d’una àrea o matèria per a l’elaboració d’estes tasques, però.....com seleccionar els objectius, continguts i criteris d’avaluació si no es disposa d’un mapa que relacione tots estos elements entre si i amb les competències bàsiques i que es puga utilitzar per a seleccionar-los per a la tasca o tasques de la unitat didàctica integrada?
L’activitat 3 es presenta com un pont entre les competències docents necessàries i la consecució de majors nivells competencials en l’alumnat.
Per a millorar esta situació de partida, serà necessari saber com relacionar els elements del currículum amb les competències (concreció curricular de les competències) i com utilitzar estes relacions per a elaborar el disseny curricular de la tasca o tasques de la unitat didàctica integrada
Objectius:
-
Plantilla concrecio curricular ESOIdentificar les competències que definixen el perfil d’una persona instruïda al concloure la seua ensenyança obligatòria, i definir-les de manera semàntica i relacional.
-
Comprendre les característiques pròpies de les competències com a tipus d’aprenentatge així com les seues similituds i diferències, i les seues relacions amb altres formes de definir els aprenentatges.
-
Realitzar una concreció curricular de les competències adequada a una determinada etapa y nivell, tenint en compte la contribució que puguen realitzar les distintes àrees curriculars.
-
Partint de la concreció curricular del nivell i l’àrea/matèria des de les quals es programarà la unitat didàctica integrada, seleccionar les competències, així com els criteris/indicadors d'avaluació que contribuirà a aconseguir durant el seu desenrotllament.
Productes que cal presentar:
-
Producte 3.1. Exemple propi de les relacions dels elements curriculars con les CCBB justificant les diferències amb el model aportat.
-
Producte 3.2. (Opcional) Perfiles d'àrea a partir de les concrecions curriculars proporcionades i/o modificades. Conclusions del debat intern sobre les ponderacions dels indicadors en els perfils competencials
-
Producte 3.3. Disseny curricular de la UDI
Recursos:
recurs presentació de la sessió:
Decret Currículum Secundària (LOE) :
- Decret 112/2007, de 20 de juliol: enviat també al vostre coreu electrònic
recurs producte 3.1
- Pautes per a l'elaboracio del document pont
- Concrecions curriculars de CV ("Document-pont"): enviat al vostre coreu electrònic
- Plantilla concrecio curricular ESO